Tips om je prestaties in de sportschool te verbeteren

Gelukkig kunnen we allemaal al weer een tijd naar de sportschool. Daar zullen de meesten ontzettend blij mee zijn. Toch kan het wel weer even wennen zijn in de sportschool. Thuis trainen is toch wat anders, daarom wil ik je in dit artikel een aantal tips geven zodat je prestaties in de sportschool verbeteren.

1. Begeleiding

Zeker als je net begint met sporten of nog niet heel lang bezig bent is het handig om begeleiding te hebben tijdens het sporten. Dit hoeft natuurlijk niet bij elke oefening want op een loopband of crosstrainer wijst het wat meer voor zich. Maar zeker als je krachttraining gaat doen is het belangrijk dat je dit juist uitvoert zodat je geen blessures oploopt.

2. Let op hoe je een oefening uitvoert

Zodra je een oefening niet goed uitvoert kan dit je progressie tegengaan. Het is daarom belangrijk om altijd op de basis te letten. Houd ik mijn lichaam in de juiste positie? Ga je niet te snel? Is je ademhaling goed? Je moet bijvoorbeeld uitademen als je een gewicht wegduwt of trekt en in de tegenovergestelde richting moet je inademen. Als je dus een oefening juist uitvoert dan spreek je meer spiermassa aan en boek je dus meer vooruitgang.

3. Plan een dag in om variatie aan te brengen

Plan een dag in waarin je je niet netjes aan je schema houdt maar probeer juist eens wat uit. Probeer bijvoorbeeld eens een keer een krachtstation uit of ga eens lekker touwtje springen. Om het sporten leuk te houden is het belangrijk variatie aan te brengen, daarnaast zorgt variatie er ook voor dat je een completere atleet wordt.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *